Veckans bloggtema vecka 41

Det var väldigt länge sen jag gjorde ett bloggtema. Det har antingen varit ett tema jag har svårt att relatera till eller så har det varit för mycket för att jag ska hunnit skriva ihop nått.
Nu är jag i alla fall med. Veckans bloggtema på Pret-ty handlar om vilka sminkverktyg som är våra favoriter och hur vi vårdar dem.
Jag har ett sminkset som jag köpte på e-bay för närmare ett år sen. Det ska enligt uppgift vara samma set som Eleven säljer. Jag gav hutlösa 250 (-isch) kronor för mina borstar. Utöver setet har jag ett 10-tal udda borstar för olika tillfällen. Förutom kabukin från MAD och 2-3 stycken syntetpenslar används inte de udda penslarna speciellt ofta.
Jag rengör mina penslar efter varje tillfälle. Undantaget är om jag använt ljusa, skira färger då jag nöjer mig med att blåsa ur penseln innan nästa användning. Jag tvättar dem med handtvål eller schampo beroende på vilken handtvål vi har för tillfället. Fler bilder på setet

Av penselsetets 28 olika penslar är det främst 7 stycken jag använder. Från vänster till höger:
– Rougeborsten som är den näst största i setet. Används alltid till rougeapplicering
– Setets tredje största skuggpensel. Den använder jag till highlights och shading
– Min absoluta favorit. Den är platt, bred och har relativt korta strån. Denna använder jag när jag lägger skugga på hela locket utom just i inre ögonvrån där den blir lite klumpig. Kanon till globlinjen, mindre bra under ögat
– Skuggpensel som är något mindre än den förra och har längre strån. Används främst mitt på locket
– Skuggpensel som är ännu lite smalare. Den använder jag till inre delen av locket och under ögat
– ”Pytte”pensel som jag har när jag målar under ögat samr för att intensifiera färgen på hela locket.
– Sist ut, brynpenseln.

Hur man INTE vårdar sina penslar

3 reaktioner på ”Veckans bloggtema vecka 41

Lämna en kommentar