Noisette – Max Factor

För ett tag sedan. För ganska så jättelänge faktiskt hade jag dille på mer naturliga lackfärger, greige, lera och så. Bland annat så kärade jag ner mig rejält i Chanels Paradoxal. Faktiskt så pass att Paradoxal prydde mitt iPhoneskal då jag hade en. Chanels lack ligger i en prisklass som jag inte alls tycker är ok, speciellt inte för hamstrande, så det var kärlek på avstånd enda till jag hittade ett blogginlägg som jämförde Paradoxal med Max Factors Noisette. Nu tror jag förvisso att bloggskribenten inte alls tyckte att de var regelrätta dupes men de var helt klart tillräckligt lika för att min längtan efter Paradoxal skulle kunna stillas med Noisette.

Noisette

Jag måste säga att jag är väldigt nöjd med mitt köp. Även om jag inte visat Noisette på bloggen tidigare så har det använts flera gånger. Det är så vilsamt för ögonen när man haft mer iögonfallande lack ett tag och till skillnad från andra mer neutrala lack så tröttnar jag inte på Noisette efter 10 minuter. Det är säkert skimret i lila om gör att jag gillar det. Det händer liksom nått, det är inte bara lera. Noisette är mitt första och enda lack från Max Factor. Egenskaperna är bra, två lager täcker och torktiden är inget att säga nått om. Tyvärr är inte Noisette speciellt bra på att dölja skador på nageln vilket är riktigt synd.

Noisette-001 Noisette-002

2 reaktioner på ”Noisette – Max Factor

Lämna en kommentar